15.11.2017
15.11.2017

Як з'есці слана, ці Арганізацыя часу на практыцы

logo
Адукацыя і выхаванне
0 18
Памер шрыфта:
  • A
  • A
  • A

Арсенал тайм-менеджменту багаты і разнастайны. Акрамя тэхнік, апісаных у папярэднім артыкуле, ёсць яшчэ шэраг метадаў, што паспяхова прымяняюцца ў тайм-менеджменце.

Спосабы рашэння складанай задачы

Вялікую, складаную задачу можна параўнаць са сланом. Пры бліжэйшым знаёмстве з гэтай жывёлай становіцца страшна ад яе аб'ёмаў, сілы і магчымасцей ускладніць жыццё. Так і з цяжкай задачай. На першы погляд яна здаецца непад'ёмнай, сложнавыканальнай, і першае жаданне, якое ўзнікае ў чалавека, – бегчы ад яе далей.

Але не спяшайцеся гэта рабіць. Пры правільным падыходзе да задачы ўсё аказваецца не так дрэнна. Асабліва калі ўжыць тэхніку «Як з'есці слана?».

Пасля  хвіліны разважанняў, пульсуючае ў галаве «ніяк» можна замяніць на «падзяліўшы яго на часткі».

Для вырашэння складанай задачы трэба разбіць яе на простыя этапы і выконваць паступова.

У гэтым выпадку планаванне прыйдзецца дарэчы. Прычым яно можа быць планамернае («паглынанне слана ад хобата да хваста»), альбо можна «кусаць» з сярэдзіны, пачынаючы з самага простага альбо прыемнага, з дапамогай «метаду швейцарскага сыру», калі ў выніку нічога, акрамя дзюр, не застанецца.

  • Змяінае гняздо, альбо Як вырашаць дробныя задачы

Калі складаная задача падобная да слана, то дробныя – да непрыемных змей, якія патрабуюць увагі, і на іх рашэнне марнуецца каштоўны час. Часцей за ўсё яны не адносяцца да прыярытэтных.

Каб расправіцца з гэтым клубком дробных задач, можна зрабіць адзін з гэтых крокаў:

  1. дэлегіраваць простыя ў выкананні, руцінныя задачы іншым супрацоўнікам (падначаленым);
  2. калі дэлегіраваць абавязкі няма каму з-за адсутнасці ў іх кампетэнцый, варта выдаткаваць трохі часу на навучанне;
  3. ідэальны варыянт, вядома, гэта выкананне задання. А што будзе, калі не зрабіць яго? Можа быць, наступствы ні на чым не адаб'юцца;
  4. сабраць усе маленькія справы і зрабіць іх адным махам.

Самае непрыемнае ў дробных планах тое, што яны будуць вісець над вамі, нерваваць і рана ці позна зрабіць іх давядзецца. Дык чаму б не аддаць ім паўгадзіны і жыць спакойна?

  • Малапрыемныя справы падобны да жабы …

Ёсць такая старая прытча, якая распавядае: калі перш за ўсё з раніцы вы павінны з'есці жывую жабу, суцяшэннем можа служыць тое, што гэта самае дрэннае, што можа здарыцца з вамі за ўвесь дзень.

Так, паспяховы бізнес-кансультант Браян Трэйсі менавіта з жабай параўноўвае самую непрыемную справу. І прапануе паставіць яе нумарам 1 у спісе. Бо адкладанне на потым толькі пагоршыць ваша эмацыйнае напружанне, створыць негатыўны фон на ўвесь дзень. Толькі выкананне задачы без лішніх роздумаў дапаможа вам пазбавіцца ад цяжару і падорыць зарад бадзёрасці на цэлы дзень.

  • Працуе добра той, хто добра адпачывае!

Не забывайце, што толькі паўнавартасны адпачынак і сон могуць павысіць вашу прадукцыйнасць. Стомлены супрацоўнік – дрэнны работнік. Мы, дзякуй Богу, не ў Японіі, дзе смерць ад ператамлення на працоўным месцы («Карошы») стала звычайнай справай.

Прычым значэнне мае не толькі колькасць, але і якасць адпачынку. Рабіце па магчымасці ўсё, каб аднавіць свой энергетычны баланс.

  • Умейце казаць «не»

Здавалася б, простае слова з дзвюх літар, а як шмат часу яно можа зберагчы пры правільным ужыванні. Але «не» павінна быць ветлівым, пачцівым, каб чалавек зразумеў, што яно адносіцца не да яго асабіста, а да задачы, якую ён хоча дэлегіраваць вам.

  • Недастатковая матывацыя – шлях да невыканання задач

Вельмі важна, калі бярэшся за выкананне справы, разумець, навошта гэта трэба. Бывае вельмі складана сябе прымусіць нешта зрабіць, а так трэба ... Прыдумайце сістэму ўзнагарод і заахвочванняў. Тады сэнсу ў працы стане ў два разы больш.

  • Смеццевы кошык – ключ да парадку ў жыцці

Складана паверыць, але павелічэнне асабістай эфектыўнасці напрамую звязана з тым, наколькі правільна арганізавана ваша працоўная прастора. Супрацоўнікі з нізкай прадукцыйнасцю, як правіла, маюць захламлены працоўны стол і да 30% працоўнага часу марнуюць на пошук патрэбных папер.

Менавіта таму смеццевы кошык і звычка своечасова разбіраць паперы з'яўляюцца адным з найбольш эфектыўных метадаў кіравання часам.

Заўсёды памятайце аб тым, што толькі расстаноўка прыярытэтаў і пастаноўка ў аснову вашых асабістых інтарэсаў могуць зрабіць вас паспяховым.

Матэрыялы на сайце slushna.by носяць інфармацыйны характар і прызначаныя для адукацыйных мэтаў. Інфармацыя не павінна выкарыстоўвацца ў якасці медыцынскіх рэкамендацый. Ставіць дыягназ і прызначае лячэнне толькі ваш урач. Рэдакцыя сайта не нясе адказнасці за магчымыя негатыўныя наступствы, якія ўзніклі ў выніку выкарыстання інфармацыі, размешчанай на сайце slushna.by

0 18